AVUSTUSHAKEMUS
Poliisien Vakuutuskassan vakuutusten voimassaolon lakkaamisen ajankohta
Poliisien Vakuutuskassa on asetettu selvitystilaan 25.9.2025. Vakuutuskassalain 9 luvun 7 §:n mukaan selvitysmiesten on määrättävä ajankohta, jolloin vakuutuskassan vakuutukset lakkaavat olemasta voimassa.
Selvitysmiehet ovat määränneet 6.10.2025, että vakuutusten ( avustusten) voimassaolo lakkaa 7.10.2025.
Sikäli kun oikeus avustukseen ( ikään perustuva avustus, työkyvyttömyysavustus, hautausavustus) syntyy tuon 7.10.2025 jälkeen, niille kassan jäsenille ( vakuutetuille) ei avustuksia enää myönnetä. Sen sijaan näiden kassan jäsenien (vakuutettujen) osuus kassan varallisuudesta tulee määräytymään aikanaan kassan selvitystilamenettelyssä. Arvio on tällä hetkellä, että keväällä 2026 selvitysmiehet alkavat maksamaan selvitystilamenettelyn aikaisille kassan jäsenille ( vakuutetuille) hyväksyttyjen maksuperusteiden mukaisesti osuuksia kassan varoista.
/files/poliisienvakuutuskassa/AVUSTUSHAKEMUS.pdf
/files/poliisienvakuutuskassa/AVUSTUSHAKEMUS.xls
Kun avustusta haetaan:
1. Kassan eroamisikään (58 v) perustuen hakemukseen ei tarvitse oheistaa liitepapereita.
2. Siirryttäessä alle 58-vuotiaana pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle, tulee hakemukseen liittää joko nimittävän viranomaisen tai oman yksikön antama todistus, josta ilmenee virkasuhteen päättymisaika ja -syy tai jäljennös Valtionkonttorin antamasta eläkepäätöksestä.
3. Hautausavustushakemukseen tulee liittää vainajan virkatodistus, josta ilmenee ketkä ovat lähiomaiset sekä ilmoittaa pankkitili, jolle avustus voidaan maksaa.
4. MUISTA KIRJOITTAA HAKEMUKSEEN TILINUMERO HUOLELLISESTI JA OIKEIN!
Hakemus on palautettava allekirjoitettuna postin välityksellä kassan toimistoon.